Produktteaser inför den annalkande sommaren! Tuotetiiseri lähestyvää kesää mielessä pitäen!

Produktutvecklingsprocessen på Närpes Grönsaker har ytligt varit upp till diskussion även tidigare. Sitter vi faktiskt i Närpes och kommer på nya produkter helt ur eget huvud eller hur går det riktigt till tro? Nej, riktigt så enkelt är det ju faktiskt inte tyvärr.

Olen jo aiemmin kertonut pinnallisesti Närpiön Vihanneksen tuotekehitysprosessista. Siis omasta päästämmekö keksimme kaikki hyvät ideat Närpiössä keskenämme istuen vai miten se mahtaa sujua? Ei suinkaan, ihan niin helppoa se ei ole.

Det här med produktutveckling och sortimentoptimering har ju sina rötter i att vi som företag så väl som möjligt behöver kunna svara på det som du som konsument vill hitta i butikshyllan. Konsumenten är faktiskt kung och har stor påverkan på vad som hittas i butikshyllorna, det som säljer finns till salu helt enkelt.

Tuotekehitys juontaa juurensa siihen, että me yrityksenä pystymme mahdollisimman hyvin vastaamaan siihen, mitä sinä kuluttajana haluat löytää kaupan hyllystä. Kuluttaja on tosiaankin kingi ja vaikuttaa ostopäätöksillään suuresti siihen, mitä kaupasta löytyy. Tuote, joka myy, löytyy myös valikoimista.

Vi är helt övertygade över att en bra produkt skall sälja sig själv. Med hjälp av sin smak, sitt utseende, sin hälsopåverkan, sina användningsändamål o.s.v. Det här vet vi för att vi har frågat just dig, konsumenten, bl.a. via olika konsumentundersökningar, mässor , konsulentdagar och andra tillfällen där vi råkas. Den här datan använder vi som grund i våra diskussioner med handeln.

Olemme täysin vakuuttuneita, että hyvän tuotteen täytyy myydä itse itseään. Apuna ovat loistava maku, ulkonäkö, terveysvaikutus, käyttöominaisuudet jne. Tiedämme tämän, koska olemme kysyneet juuri sinulta, kuluttajalta, mm. kuluttajatutkimusten kautta, messuilla, konsulenttipäivillä ja muissa foorumeissa, joissa olemme tavanneet. Tämän datan käytämme keskusteluidemme pohjana kaupan kanssa.

Men innan vi ens kommer så långt så har odlingsförsöken redan fortgått i 1-2 år. Oavsett hur lovande en produkt ser ut på pappret så måste den fungera odlingstekniskt också. Det absolut allra viktigaste för oss på Närpes Grönsaker är att produkten har en fantastisk smak! Bekanta dig med våra odlare här.

Mutta ennen kuin ollaan näin pitkällä, meillä on yleensä koeviljely jatkunut jo 1-2 vuotta. Riippumatta siitä, kuinka lupaavalta tuote vaikuttaa paperilla, täytyy sen toimia myös viljelyteknisesti. Ehdottomasti tärkein kriteeri meillä Närpiön Vihanneksella on kuitenkin fantastinen maku! Tutustu meidän viljelijöihin tästä.

Lite som en midvinterteaser så här i sportlovstider så tänkte jag flasha tre av sommarens kommande nyhetsprodukter för er. Låt mig presentera IVORINO, TOMAT-TRIO samt SNÄXI-MINIPAPRIKA. Produkterna kommer presenteras noggrannare senare i vår men vi ville ge er nåt att vänta på. Jag säger bara: grönsaker i godispåse, mindre plastanvändning, återvinningsbar, snygg förpackning samt helt fantastisk smak!

Näin keskitalven tiiserinä hiihtoloma-aikaan ajattelin vilauttaa teille kolme tulevan kesän uutuustuotteista. Saanko esitellä; IVORINO -erikoistomaatti, TRIO -erikoistomaattimix sekä Snäxi MINIPAPRIKA. Tuotteita esitellään tarkemmin myöhemmin keväällä, mutta ajattelimme antaa teille jo nyt jotain, mitä odottaa. Lyhyesti sanottuna: vihanneksia karkkipussissa, vähäisempi muovin käyttö, kierrätettävyys (kuten muissakin pakkauksissamme), kaunis ja kätevä pakkaus sekä aivan fantastinen maku!

Vi hörs senare i vår! Palataan näihin keväämmällä tarkemmin! / Jonas